زغال فشرده به عنوان یک منبع انرژی قابل تجدید است. که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. خط تولید زغال فشرده امروز با بهره گیری از آخرین تکنولوزی های روز دنیا توانسته است زغال فشرده را در مقیاس های مختلف تهیه و تولید نماید.

چرا از زغال فشرده استفاده کنیم؟

بیایید نگاهی به عقب بیاندازیم، هزاران سال بود که زغال فشرده به عنوان منابع انرژی قابل تجدید شناخته شده است. در واقع تمام مدل ها و فرم های انرژی مانند سوخت فسیل، باد یا زغال فشرده، از انرژی خورشیدی تهیه می شدند. هنگامی که جنگل ها رشدی نداشته باشند زغال فشرده به عنوان یک منبع انرژی قابل تجدید بوده و هست. فواید راه اندازی خط تولید زغال فشرده محدود به مقدار انرژی تولید شده نمی شود. در زیر برخی دیگر از فواید خط تولید زغال فشرده را برای شما آورده ایم:

·                     حجم بالای انرژی

·                     مقدار دوز با مشخصات مطلوب

·                     مقدار آب موجود در حجم مورد نظر بسیار کم و محدود است.

·                     زغال فشرده از متراکم سازی و فشرده سازی مواد اولیه حاصل می شود.

·                     تغییر در ساختار شیمیایی و یا مواد موجود در زغال فشرده با اضافه کردن برخی مواد قابل اجرا است.

 

دلیل اصلی برای فشرده سازی و متراکم کردن زغال فشرده در خط تولید زغال فشرده این است که در هر مقیاس حجم بیشتری انرژی تولید شود.

در خط تولید زغال فشرده از مواد اولیه در ساخت زغال استفاده می شود. همانطور که می دانید استفاده از پسماند های طبیعی در خط تولید زغال فشرده بسیار رایج است. این مواد اولیه شامل پسماند های طبیعی و همچنین چوب های سخت شامل چوب راش، چوب افرا، بلوط و همچنین چوب های گرمسیری است. همچنین برخی دیگر از این مواد اولیه شامل پوست میوه و پوسته درختان است که در خط تولید زغال فشرده با استفاده از دستگاه های مخصوص بریده بریده و خرد می شوند سپس به زغال فشرده تبدیل می شوند.