آیا می دانید فرق بین فاکتور رسمی با فاکتور غیر رسمی چیست؟ همانطور که می دانید فاکتور رسمی فاکتوری است که به عنوان سندی بین فروشنده و خریدار یعنی دو طرف قرارداد مورد استفاده قرار می گیرد. در مقالات قبل شما را با انواع صورت حساب و فاکتور رسمی، نحوه شناسایی فاکتور رسمی، پیگیری شکایات با استفاده از فاکتور رسمی، و همچنین هر آنچه در مورد فاکتور رسمی باید بدانید در اختیارتان قرار دادیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد فاکتور رسمی و همچنین فرق میان فاکتور رسمی با فاکتور غیر رسمی به دست آورید تا فرق بین این دو را به راحتی تشخیص دهید و بتوانید با ویژگی ها و مشخصات هر یک به درستی آشنا شوید.

همانطور که می دانید فاکتور رسمی به فاکتوری می گویند که بر اساس قوانین وزارت امور اقتصاد و دارایی تنظیم شود. و همچنین مشخصات صورتحساب به تایید وزارت دارایی طبق بند ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده رسیده باشد. این در حالی است که فاکتور غیر رسمی تنها برای مشتری صادر می شود و همچنین تنظیم کردن آن قوانین خاصی ندارد به همین خاطر نمی توان فاکتور غیر رسمی را به وزارت دارایی ارائه داد.

 

برای اطلاع بیشتر شما در خصوص فاکتور رسمی و همچنین غیر رسمی لازم به ذکر است که با در نظر گرفتن این موضوع که حسابداری دوطرفه است، هنگامی که مبلغی را به صورت نقدی دریافت می کنید و در قبال آن خدماتی ارائه می دهید و یا کالا یا محصولی را به فروش می رسانید، این کار نقدینگی شما را زیاد می کند. بنابراین لازم به ذکر است که در معانی و مفاهیم حسابداری با افزایش نقدینگی و دارایی بدهکار می شود و به دلیل ثبت حسابداری آن حسابی را باید بستانکار نمود.

آیا فاکتور هایی که در بازار مرسوم هستند و مشخصات خریدار و فروشنده در آن ها قید نشده است به تایید اداره مالیات خواهند رسید؟ در ادامه مقالات با ما همراه باشید.