کولر آبی یا کولر گازی بانه؛ کدامیک بهتر است؟

باید در نظر داشت در استفاده از کولر آبی برای یک واحد مسکونی یا اداری که دارای بخش های متفاوتی برای تهویه است، هیچ کنترلی در دست مصرف‌کننده نیست که کدام بخش از فضا خنک شود در حالی که در استفاده از کولر گازی بانه اگر در شرایط استاندارد استفاده شود و برای هر فضا که نیاز به تهویه دارد دریچه جدا در نظر گرفته شود، شما می توانید هر بخش را جدا از سایر فضاها خنک نمایید. بنابراین، میزان برق مصرفی کولر گازی بانه به دلیل وجود این توانایی بسیار مناسب و معقول خواهد بود. قابل ذکر است در صورت انتخاب کولر گازی بانه با ظرفیت مناسب با فضا و بهره‌برداری صحیح از آن، میزان برق مصرفی از کولر آبی کمتر خواهد بود.

البته مقدار انرژی مصرفی در کولر گازی بانه تابع عوامل مختلفی است که می‌توان به محل نصب، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت برودتی کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت، دما و رطوبت) اشاره نمود.

یکی دیگر از مشکلات کولر آبی استفاده از هوای بیرون برای خنک‌کردن می‌باشد. این هوا در اکثر موارد آلودگی بسیاری را با خود به همراه دارد. از جمله این آلودگی‌ها می‌توان به انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها، ذرات آلرژی‌زا و انواع آلودگی‌های هوا اشاره کرد. این مسئله به هیچ عنوان در کولرهای گازی بانه وجود ندارد. علاوه بر آن اکثر کولر گازی‌های موجود در بازار دارای فیلتر‌های مختلف تصفیه هوا هستند که تأثیر زیادی در شهرهای بزرگ و آلوده خواهد داشت.

در ضمن یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی کولر گازی بانه و آبی فقدان ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی است. بنابراین این نوع کولرها قادر به مدیریت زمان روشن بودن با توجه به دمای محیط نیستند. همچنین، به علت روشن ماندن کولر در تمامی ساعات شب این امکان وجود دارد که سبب سرما خوردگی و بیماری افراد استفاده‌کننده از این نوع کولر شود.

فروشگاه بانه برند انواع کولر گازی بانه را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت برای شما مشتریان گرامی ارائه میدهد.