کولر گازی بانه ومزایای آن

کولر گازی بانه برخلاف کولرهای آبی رطوبت محیط را افزایش نمی‌دهد و در مناطق مرطوب کارایی زیادی دارند. تا ۱۰ سال پیش کولر گازی بانه تنها در شهرهای جنوبی کشور استفاده می‌شد اما چند سالی است که استفاده از آنها تقریبا در همه جا رایج شده است. کولر گازی بانه هوای درون خانه را به درون می‌کشند و خنک می‌کنند. بنابراین احتمال ورود آلودگی از بیرون خانه به درون خانه بسیار کمتر است اما مشکل اصلی این کولرها، مصرف بالای انرژی است که البته با نصب و نگهداری مناسب و با رعایت تناسب ظرفیت برودتی کولر با فضای موردنظر می‌توان این مشکل را نیز به حداقل رساند. کولر گازی بانه به لحاظ شکل ظاهری و نوع کاربردشان به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند: پنجره‌ای و اسپلیت. برق مصرفی کولرهای پنجره‌ای ۵/۲ برابر اسپلیت است و اگرچه انواع اسپلیت از انواع پنجره‌ای گران‌ترند ولی این گرانی در طول چند سال و با توجه به قبض برقی که پرداخت می‌کنید، جبران خواهد شد

 

اما شاید همیشه یکی از نکاتی که برای استفاده کنند گان از کولر در ایران مطرح بوده این است که ازلحاظ مصرف برق این دو نوع کولر چه اختلافی با هم دارند زمانی که در یک بازه زمانی مشخص استفاده میشوند

 

اگر از کولرهای آبی به طور متوسط در شبانه روز ۱۰ ساعت استفاده کنید میزان مصرف برق کولردر طول یک ماه ۱۲۰ کیلووات ساعت و تنها با استفاده از یک کولر گازی بانه میزان مصرف برق کولر به ۷۵۰ کیلو وات ساعت خواهد رسید .

 

اگر از کولرهای آبی به جای کولرهای گازی بانه استفاده کنید و میزان مصرف برق کولر شما ( با کارکرد ۱۰ ساعت در شبانه روز ) در طول یک ماه به یک ششم کاهش خواهد یافت .

 

-اگر میزان مصرف برق شما با رعایت الگوی مصرف ۲۰۰کیلووات ساعت در طی ماه میباشد    تنها با جایگزینی یک کولر گازی بانه به جای کولر آبی ( با کارکرد متوسط ۱۰ ساعت در شبانه روز) هزینه برق مصرفی شما در طول یک ماه ۷برابر خواهدشد .

فروشگاه یک بانه(http://www.1baneh.com) با ارائه انواع کولر گازی بانه در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد.