3 نکته مهم درباره تعمیرات مبل در خانه

 

با نگاهی گذرا به تاریخچه مبلمان متوجه می‌شویم که این عنصر نیاز اصلی افراد برای زندگی نبوده است، بلکه به ‌مرور زمان به عنوان عنصری باشکوه و پرزرق و برق طراحی ‌شده است. مبلمان در میان مردم سرزمین مان از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت مبل قائم می‌خوانیم.

در کشور عزیز ما بیشتر افراد از میان انواع مبل، طرح استیل یا کلاسیک را انتخاب می‌کنند؛ زیرا مردم ایران علاوه بر مهمان دوستی، عاشق شکوه و عظمت نیز هستند. مبل استیل، علاوه بر کاربردی بودن برای خلق فضایی مجلل، درخور پذیرایی از مهمان ایرانی باشکوه و مناسب است. همان‌طور که اطلاع دارید، هزینه این نوع مبل نسبت به مبلمان راحتی تمام پارچه بیشتر است و تعویض هر چند وقت یک بار آن اصلاً مقرون به صرفه نیست پس بهتر است تا حدی با روش های تعمیرات مبل آشنا باشیم.

کدام مبل ارزش تعمیر را دارد؟

 اولین قدم در تعمیر یا تعویض مبل این است که از خودتان بپرسید آیا این مبل ارزش تعمیر و احیا را دارد؟ اگر مبل شما کلاف خوبی دارد و بدون هرگونه شکستگی است، می‌توانید به فکر تعمیر آن باشید. کلاف مبلمان به خصوص مبل استیل که درصد زیادی از آن از چوب کارشده است اهمیت بسیاری دارد، البته در انواع مبل راحتی هم باید توجه ویژه‌ای به کلاف اصلی داشت.

از آنجایی که در بیشتر طرح های مبلمان راحتی، قسمت اعظم کلاف کاملاً در زیر پارچه قرار می‌گیرد و دیده نمی‌شود، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد. باید بگوییم که کلاف مبل راحتی نیز مانند مبل استیل، اهمیت بسیار زیادی دارد.

چه زمانی باید رنگ چوب و پارچه را تغییر داد؟

 قدم بعدی، توجه به رنگ چوب بدنه مبل است. درصورتی‌که پرداخت یا رنگ چوبتان سالم است و در هیچ قسمتی از بین رفتگی وسیعی وجود نداشته باشد، شما می توانید به راحتی سطوح خراشیده را ترمیم کنید، اما اگر قسمت زیاد و عمیقی از سطح پرداخت چوب آسیب دیده باشد باید رویه و پارچه مبل را درآورده و با کمک دستگاه‌های مخصوصی، سطح آن را صیقل داده و چوب را از نو پرداخت و رنگ آمیزی نمایید.

در مورد تعویض پارچه هم همین طور است. باید سطح پارچه و رویه مبل را کاملاً بررسی کنید و درصورتی‌که پارگی و یا پوسیدگی دارد، آن را تعویض نمایید.

درصورتی که از تکراری بودن طرح و رنگ پارچه مبل به ستوه آمده اید می‌توانید با تعویض کم هزینه و آسان کوسن های مبل، تنوع خوشایندی را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

تعمیرات مبل

 معمولاً به دلیل هزینه بالای پارچه و دستمزد نصب آن تا زمانی که فوم و اسفنج مبل فرسوده نشده باشد، افراد از تعویض پارچه خودداری می کنند که البته کار معقولی هم است. حتی در زمان از دست رفتن شکل و انعطاف فوم و اسفنج مبل، لزوماً نیازی به تعویض پارچه آن نیست.

 

درصورتی‌که پارچه، کیفیت لازم را داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکار بخواهید که پارچه رویه را جدا کند و بعد از تعویض فوم و اسفنج، مجدد همان پارچه قبلی را رویه کوبی نماید. این کار برای افرادی که از طرح و رنگ پارچه‌شان راضی هستند و یا قصد تعمیر مبلمان خود را با کمترین هزینه ‌دارند مناسب است.