x تبلیغات
استرچ پالت

دانستنی های پا

 

مقدمه

جزوه حاضر كه اكنون در دسترس قرار گرفته است ، حاصل احساس نياز به وجود چنين جزوه اي براي بيماران و مراجعين به كلينيك هاي ارتوپدي براي دريافت انواع كفشها و كفيهاي طبي است ، در اين جزه سعي شده شناخت مختصري از آناتومي و ناهنجاريهاي پا و روش درمان براي استفاده مددجويان و علاقه مندان در وب سايت كلينيك ارتوپدي فني البرز قرار گيرد .

 

پا(foot)

 

يكي از مهمترين ساختارهاي بدن است . بطوريكه نحوه عملكرد آن مي تواند بر عملكرد تمام ساختارهاي بدن و بخصوص مفاصل اندام تحتاني و ستون فقرات اثر بگذارد.

همه ما مي دانيم كه از قديم گفته اند پا قلب دوم انسان است و عده اي بر اين عقيده هستند كه كف پا با تماس اعضاي بدن در ارتباط است ، البته اين مساله جاي بحث و گفتگوي فراوان دارد . از طرف ديگر عقيده چيني ها در طب سوزني نيز بر اين است كه رابطه اعضاي بدن با پا برقرار است.

اين عضو دورترين عضو نسبت يه قلب است و اين امر در روند خون رساني آن موثر است . علاوه بر اين پا به ويژه كف پا داراي گيرنده هاي عصبي زيادي است كه سبب حساسيت فوق العاده اين عضو نسبت به شرايط محيطي مي شود . از آنجا كه محافظت و مراقبت از پا طي فعاليت هاي روزانه از اهميت خاصي برخوردار است ، بطور كلي بايد به دو نكته مهم زير توجه داشت :

  • اول : استفاده از كفش مناسب كه بتواند پا را در برابر محيط خارج حفظ كند .
  • دوم : نظافت پا تا با رعايت آن چه درون كفش و چه بيرون كفش در برابر بيماري و آسيب هاي وارده حفظ نمايد .

حداقل 20 درصد مردم در طول زندگي ، دچار مشكلي در پا مي شوند كه نيازمند مراجعه به پزشك است . پا شكل منحصر به فردي دارد بطوريكه متقارن نيست ، شكل هندسي خاص دارد ، حتي ممكن است اندازه دو پا در يك فرد با هم كمي فرق كند.

كفش معمولي وسيله اي براي حفاظت و پوشاندن پا در مواقع راه رفتن است ، درحالي كهكفش طبي علاوه بر حفاظت و پوشاندن پا ، نقش مهمي در جلوگيري از تغيير شكل هاي  اصلاح شده ( بوسيه عمل جراحي ) و اصلاح تغيير شكل آن داشته و در بعضي از موارد وارد آمدن فشار بيش از حد روي يك قسمت جلوگيري كرده و فشار را به قسمت هاي ديگر منتقل مي كند.

علاوه بر آن با كفش طبي مي توان حركات بعضي از مفاصل دردناك را در موقع راه رفتن  محدود نمود يا كوتاهي اندام را با آن جبران كرد .

 

آناتومي پا

 

پا از 26 استخوان و دو استخوان كنجدي كوچك ( سزاموئيد ) تشكيل شده كه بوسيله رباط هائي بهم متصل شده اند . استخوان قاب(Talus) و استخوان پاشنه(calcaneus) در قسمت عقب پا (Hind foot)، استخوان ناويكولار(navicular) و سه استخوان ميخي(cunei forms) و استخوان مكعبي(cuboid) قسمت وسط پا(mid foot) و استخوان هاي كف پا و انگشتان قسمت جلوي پا(fore foot) را تشكيل مي دهند . از به هم پيوستن استخوان هاي پا ، دو قوس بوجود مي آيد .

  • الف : قوس طولي كف پا(longitudinal Arch) : كه در قسمت داخلي پا قرار كرفته و استخوان ناويگولار در راس اين قوس واقع شده است . عمق اين قوس از داخل به خارج بتدريج كم مي شود . اين قوس در افراد مبتلا به كيوس(cavus) افزايش يافته و در افراد مبتلا به صافي كف پا(falt foot) كاهش يافته و يا بطور كلي از بين رفته است .عمق اين قوس درحالي كه بيمار روي هر دو پا ايستاده است درحال عادي كمي بيشتر از يك بند انگشت ، فضا با سطح زمين پيدا مي كند .در افراد مبتلا به كيوس عمق اين قوس دو بند انگشت يا حتي سه بند انگشت ، فضا با سطح زمين پيدا مي كند . در حاليكه كف پاي صاف قسمت داخلي كف پا كاملا با زمين تماس پيدا مي كند .
  • ب : قوس عرضي(Transverse Arch) : كه در قسمت جلوي پا ، مقابل سر استخوان هاي كف پا قرار دارد.

حركت مچ پا عبارتند از خم شدن به سمت بالا (Dorsi flexion) و خم شدن به سمت پائيـــن(plantar flexion) مي باشد . مفصل مچ پا به طور طبيعي 20 درجه دورسي فلكشن و 45 درجه پلانتار فلكشن دارد.

حركات اينورشن(Inversion) چرخش داخلي و اِوِرشن(Evertion) چرخش خارجي كه بين مفاصل استخوان هاي مچ پا و مفاصل كف پائي و حول محور دومين متاتارس(metatarsal) بوجود مي آيد .

اينورشن عبارت است از چرخش كف پائي به سمت داخل و اِوِرشن عبارت است از چرخش سطح كف پائي به طرف خارج.

 

معاينات پا و مچ پا

 

براي معاينه پا بيمار را در حال نشسته ، استاده و در حال راه رفتن ارزيابي مي كنيم .

  • الف : معاينه بيمار در حال نشسته ، مشاهده وجود تورم ، قرمزي نقاط حساس و دردناك ، تغيير شكل دركف و پشت پا ، حركات مفصل مچ پا و مفاصل زير مچ و بند انگشتان بطور جداگانه معاينه مي شود.
  • ب : معاينه بيمار در حال ايستاده ، بررسي وضعيت قوس هاي طولي و عرضي كف پا در اين حالت ضروري مي باشد ، علاوه بر آن از نظر لاغري و ضعف عضلات ساق و پاشنه پا بررسي مي شود و از بيمار خواسته مي شود كه روي پاشنه و سپس نوك انگشتان بايستد و آنگاه وضعيت پا را بررسي مي كنيم .
  • ج : معاينه هنگام راه رفتن ، از بيمار خواسته مي شود در اطاق معاينه راه برود و وضعيت پا را در اين حالت نيز مورد مطالعه قرار مي دهيم .

در نهايت لازم است وضعيت كف بيمار بخصوص سائيدگي در قسمت هاي مختلف كفش مورد ارزيابي قرار مي گيرد .

با توجه به پيشرفت علم در دنيا امروزه به وسيله ي سيستمهاي اسكن سه بعدي كف پا تشخيص مشكلات پا و درمان صحيح تر پيش روي پزشكان و درمان گران قرارگرفته است. كلينيك ارتوپدي فني البرز جزء معدود مراكز در سطح كشور مي باشد كه مجهز به اسكن سه بعدي با قابليت هاي اسكن كف پا در وضعيت هاي ايستاده، راه رفتن و انواع تستهاي تعادل مي باشد و داده هاي اين سيستم بيش از 38 نوع آناليز را در مورد پاي فرد به پزشك معالج ارائه مي دهد و در حال حاضر پيشرفته ترين سيستم اسكن سه بعدي كف پا در كشور محسوب مي شود.

 

ناهنجاريهاي قوس كف پا

 

كف پاي صاف(flat foot)

اگر چه عواملي مانند چرخش اندام تحتاني به بيرون(valgus) و نزديك شدن زانوها(Genuvalgum) به يكديگر و بيماري هاي عصبي مانند منتگوسل و پوليوميليت و غيره باعث از بين رفتن قوس كف پا در موقع راه رفتن مي شود ولي ما در اين جزوه مواردي را بررسي مي كنيم كه عيب در خود پا مي باشد . اين ناهنجاريها را به دو بخش كف پاي صاف در كودكان و كف پاي صاف در بزرگسالان بررسي مي كنيم .

الف: كف پاي صاف در كودكان : دو نوع مهم كف پاي صاف در كودكان عبارتند از :

1-كف پاي صاف متغير(flexible flat foot)

ناشي از خاصيت ارتجاعي بيش از حد رباطهاي نگهدارنده استخوان هاي پا مي باشد ، اين نوع كف پاي صاف بيش از ساير انواع ديده مي شود و تعداد قابل ملاحظه اي از مراجعين به مراكز ارتوپدي فني را تشكيل مي دهد .

ساختمان استخوانهاي پا طبيعي است در حال نشسته و خوابيده يعني موقعيكه وزن بدن روي كف پا وارد نشود قوس كف پا عادي به نظر مي رسد . ولي در موقع ايستادن و وارد آوردن وزن بدن روي اندام به علت نرمي رباطهاي نگهدارنده استخوان پا ، پاشنه پا به بيرون مي چرخد و پا در وضعيت والگوس(valgus) قرار ميگيرد و از نظر ظاهري قوس كف پا از بين مي رود .

اكثر اين كودكان نشانه خاصي ندارند و واليدن به علت صاف بودن كف پا او را نزد پزشك متخصص مي برند راه افتادن اين كودكان معمولا كمي تاخير دارد و گاهاً راه رفتن آنها زشت و ناخوشايند است و معمولا موقع راه رفتن پاي خود را به بيرون مي چرخانند اغلب در سنين بالاتر ممكن است از خستگي پا ، درد كف پا و ساق پا و زانو درد و كمر درد بعد از ورزشها شكايت كنند و درد بيشتر در اواخر روز پس از فعاليت روزانه بروز مي كند .

درمان كف پاي صاف : اغلب اين نوع ناهنجاري با تجويز كفش طبي يا كفي طبي بهبود مي يابد ، بدين معني كه پس از به راه افتادن كودك ، كفش طبي كه قوس طولي به ارتفاع 6 ميليمتر دارد داده مي شود ضمنا كنارداخلي پاشنه به اندازه 3 ميليمتر بالا آورده مي شود .

اغلب پس از معاينه كودك ، والدين نيز مورد معاينه قرار مي گيرند ، با توجه به ارثي بودن بيماري غالبا يكي از والدين و يا اقوام نزديك ، كف پاي صاف دارند .

ضمن استفاده كودك از كفي يا كفش طبي به كودك توصيه مي شود ، روزي چندين مرتبه ورزشهاي لازم را براي تقويت و كشش عضلات پا انجام دهدكه اين نوع ورزش ها غالباً از طريق پزشك معالج آموزش داده مي شوند.

 

2-كف پاي صاف ثابت(Rigid flat foot)

 

اين ناهنجاري از نوع قبلي نادرتر ولي مشكلات ناشي از آن به مراتب شديدتر است . تغيير شكل استخوان معمولا بصورت از بين رفتن قوس كف پا ، و گاه متمايل شدن سر استخوان قاب به پايين مي باشد .

كودك غالبا از خستگي پا ، درد كف پا و ساق پا پس از فعاليت هاي روزانه شكايت دارد در معاينه قوس كف پا ، چه در حالت خوابيده و چه در حالت ايستاده وجود ندارد .

حركات مچ پا و مفصل زير مچ پا(subtaler) طبيعي ، گاهاً مختصر محدوديتي در بالا آوردن پا وجود دارد .

درمان ناهنجاري

درمان اين ناهنجاري استفاده از كفش طبي با كف سفت(Rigid longitudinal Arch support) يا كفي طبي سفت با پاشنه توماس(Thomas Heel) و لبه داخلي(meadial wedge) تا حدودي قابل درمان مي باشد .

 

كف پاي صاف در بزرگسالان

 

در بزرگسالان نيز همچون كودكان در بسياري از موارد علي رغم وجود كف پاي صاف بيمار هيچگونه شكايتي ندارد و ممكن است بدون اطلاع از صاف بودن كف پا ، غالبا به علت خستگي و درد كف پا و ساق پا و همچنين درد زانو و كمر به پزشك متخصص مراجعه كند و در معاينه به وجود عارضه پي برده مي شود .

در بزرگسالان هم شايعترين نوع ، كف پاي صاف متغير است و انواع ديگر كمتر ديده مي شود . دليل پيدايش درد و ناراحتي در اين بيماران افزايش وزن ، شغل بيمار ، كه مستلزم سرپا ايستادن به مدت طولاني است ، كم شدن قدرت عضلات و بالاخره استفاده از كفشهاي نامناسب و پاشنه بلند مي باشد .

درمان ناهنجاري

درمان اين ناهنجاري هم آنچه كه در كودكان ذكر شد ، استفاده از كفي يا كفش طبي همراه با ورزشهايي كه غالبا موثر واقع مي شود .

 

افزايش قوسي كف پا(pes cavus)

 

عضلات كوچك كف پا مفصل هاي كف پايي انگشتان را خم مي كنند و مفصلهاي ابتدايي و انتهايي ، انگشتان را باز مي كنند . ضعف يا فلج اين عضلات باعث باز شدن بيش از حد مفصل كف پايي و خم شدن مفصلهاي بند انگشتي انتهايي و ابتدايي مي شود و در نتيجه قوس كف پا افزايش پيدا مي كند .

مهمترين علل افزايش قوس كف پا عبارتند از : بيمارهاي عصبي مثل پوليوميليت ، اسپينابيفيدا ، بيماري هاي عضلاني

علائم بيماري

تغيير شكل پا در كودك توسط پزشك متخصص يا والدين كشف مي شود . كودك ابتدا شكايتي ندارد وي با افزايش سن و وزن ممكن است از درد و خستگي پا و ساق پا شكايت داشته باشد .

درمان ناهنجاري

درمان اين نوع ، ناهنجاري در كودكان قبل از اينكه تغيير شكل پا ثابت(fixed) شود تقويت عضلات كوچك كف پا با ورزشهاي خاص و پوشيدن كفشهاي طبي مخصوص كه پاشنه كفش اين كودكان ، بايد كمي بلندتر از معمول انتخاب شود .

در بزرگسالان هم تغيير شكل پا مدتهاست كه ثابت(fixed) شده بايد با تجويز كفش طبي قوس دار(molded shoes) كه فشار را بطور يكنواخت در قسمتهاي مختلف پا وارد مي كند مي توان درد بيمار را تسكين داد 

چگونه کفپوش عایق برق را نصب کنیم؟

 

نصب کفپوش برق ممکن است به صورت متحرک باشد، یعنی آن را به صورت فرش پهن کرد و با استفاده از تیغ کاتر به‌راحتی به اندازه دلخواه برید. به دلیل بالا بودن وزن کفپوش عایق برق نیازی به چسباندن کفپوش نیست. در صورت داشتن عملیات ساختمانی، امکان جمع کردن کفپوش عایق برق و پهن کردن مجدد آن بعد ازز عملیات ساختمانی وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود کمترین آسیب به فرش عایق برق وارد شود. 
در صورتی که لازم باشد کل فضای اتاق برق یا پست برق با کفپوش عایق برق پوشیده شود، در این حالت بهتر است کفپوش با چسب مخصوص، نصب و ثابت شود کهه در این حالت توسط استاد کار، عملیات نصب کفپوش عایق برق انجام خواهد شد. کفپوش عایق برق قابلیت نصب روی سطوح چوبی، فلزی، بتونی، کاشی، موزاییک و سرامیک را دارد و هرچه سطح یکنواخت‌تر باشد، کیفیت نهایی کار مطلوب‌تر خواهد شد. 

مراحل نصب کفپوش عایق برق 
1- در مرحله اول سابزنی کفپوش عایق برق انجام شود.       
2-  تمیزکاری سطح ساب خورده و تمیز کردن سطح زیر کار از چربی و هرگونه آلودگی در مرحله دوم صورت گیرد.   
3- تسطیح با بتونه پیش از نصب کفپوش عایق برق الزامی است.      
4- اعمال چسب بر سطح کفپوش و سطحی که باید کفپوش عایق برق نصب شود.         
5- شروع نصب کفپوش از یک طرف و پس از اتمام نصب هر رول، نصب طاقه بعدی به همان ترتیب انجام خواهد شد.           
66- پس از اتمام عملیات نصب کفپوش عایق برق می‌توان جهت اطمینان بیشتر درز بین رول‌ها را جوشکاری و یکپارچه کرد.

 

سودآوری زغال لیمو و زغال کبابی

 

%d8%b2%d8%ba%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%a8%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88
 

سودآوری زغال لیمو و زغال کبابی

امروزه تولید زغال لیمو و زغال کبابی از سودآورترین تجارت‌ها است که در بازار مصرف زیادی دارند. این روزها با شیوع مصرف قلیان نه تنها در قهوه‌خانه‌ها بلکه در خانه‌های شخصی سود خوبی  دستگیر تولیدکنندگان زغال لیمو می‌شود و قیمت فروش زغال لیمو بالا است. زغال لیمو بهترین زغال برای مصرف قلیان است. همچنین، ساخت باربیکیو در خانه و تفریح پختن کباب در کنار خانواده‌ از تفریحاتی است که بسیار باب شده و نیاز مردم به زغال کبابی خوب و باکیفیت بالا رفته است.

کوره صنعتی زغال پاسارگاد برای تهیه زغال لیمو و زغال کبابی طراحی شده‌اند و زمان پخت هر کدام متفاوت است. کوره‌سازان پاسارگاد اولین تولید‌کننده کوره صنعتی تولید زغال لیمو و زغال کبابی همیشه با به روز کردن و ایده‌های خلاقانه، نه یک گام، بلکه چند گام جلوتر از رقبای خود است.

تمامی طرح‌های کوره‌ها از نمای بیرون تا طراحی داخلی اختصاصی است. پیش از خرید کوره صنعتی زغال باید دو معیار را ملاک قرار داد:

* کوره صنعتی زغال باید از نظر طراحی و مهندسی دوام طولانی داشته باشد و بتواند نیاز مصرف‌کننده را در درازمدت تأمین کند. همچنین، با توجه به گرم و سرد شدن مداوم کوره نکات بسیار ریز و تخصصی را که در حین آماده‌سازی کوره باید رعایت شود تا فشار در کوره کم شود و باعث خطر نشود، رعایت کنیم. در عمل انبساط و انقباض، انبساط ورق اصلاً به این نیست که هرچه ورق ضخیم‌تر باشد، بهتر است. با توجه به گرمای زیاد و گرم و سرد شدن مجدد و متداوم، اگر طراحی کوره و نوع حرارت‌دهی به صورت استاندارد به کوره نرسد، دچار مشکل شده و ورق ۱۰ میلی هم به‌زودی دچار قوس می‌شود.

* تولید زغال لیمو و زغال کبابی به این معنا نیست که فقط چوب سیاه و تبدیل به کربن شود. بلکه نکات ریزبینانه‌ای در بحث تولید زغال لیمو و زغال کبابی وجود دارد. زغال نباید خام باشد که خام نبودن زغال به معنای این نیست که چون زغال مشکی است، پس خام نیست و گازگیری آن کامل انجام شده است. اگر زغال لیمو و زغال کبابی شکسته شود، حداقل با کیلویی ۴ هزار تومان افت قیمت در بازار مواجه می‌شود.

تمام مشتریانی که کوره دو منظوره (زغال لیمو و زغال کبابی) و کوره‌های عملیات حرارتی/ هم‌رفتی را از گروه صنعتی کوره‌سازان پاسارگاد خریداری کنند، تضمین تأمین مواد اولیه در طول سال به صورت مکتوب به عهده گروه صنعتی کوره‌سازان پاسارگاد است. تولیدکننده زغال می‌تواند بهترین زغال لیمو و زغال کبابی را با آموزش‌های تضمینی ما تولید نمایند و ما با تأمین چوب عالی و خوب، مطمئنیم که زغال لیمو تولیدی و زغال کبابی درجه یکی خواهند داشت. زغال لیمو و زغال کبابی تولید شده توسط کوره‌های کوره‌سازان پاسارگاد از باکیفیت‌ترین زغال لیمو و زغال کبابی موجود در بازار است.

تجهیزات حمل پیانو

 

%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%88
 

تجهیزات حمل پیانو

بیشتر نوازندگان با حمل ابزار آلات موسیقی خود به کلاس و اجراها کاملاً راحت هستند، اما داستان پیانو کاملاً متفاوت است. مثلاً اگر می‌خواهید پیانو خود را به طبقه پایین منتقل کنید، تماس گرفتن با یک فرد حرفه‌ای اولین کاری است که باید انجام دهید. حمل پیانو کاری نیست که شما خود به تنهایی بتوانید آن را انجام دهید.

دو نوع مهم پیانو دیواری و پیانوی رویال داریم. اگر بخواهید پیانو رویال بزرگ و کوچک را جابجا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را به یک متخصص بسپارید. پیانو رویال بسیار سنگین است و حمل آن به‌راحتی توسط عادی انجام نخواهد گرفت.

معمولاً برای حمل و نقل پیانو از ابزاری نظیر تخته حمل پیانو استفاده می‌شود. ابتدا پایه‌های پیانو جدا می‌شود تا حرکت دادن پیانو از درها و راهروها آسان‌تر انجام شود. سپس پیانو از پهلو روی تخته حمل پیانو قرار می‌گیرد. تخته حمل حرکت را روی سطوح آسان‌تر می‌کند. هنگام رسیدن به پله، تخته حمل برداشته و به طور آرام و کنترل شده پیانو به سمت پایین حرکت داده می‌شود.

%d8%aa%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%88

افرادی که پیانو را جابجا می‌کنند، ترجیح می‌دهند به‌جای این‌که پیانو را به طور عمودی و راست از پله‌ها ببرند، از ابزاری نظیر جرثقیل یا قرقره استفاده کنند. زمانی که قرار است پیانو بیشتر از یک طبقه جابجا شود، حرکت دادن پیانو از پله‌ها بسیار خطرناک است. امنیت فرد حمل‌کننده نیز به مخاطره خواهد افتاد، زیرا ممکن است پیانو لیز بخورد یا سنگین‌تر از وزن قابل تحمل برای افراد باشد.

گاهی یک سطح صاف و یا یک تخته چرخدار زیر پایه‌های پیانو قرار داده می‌شود تا حرکت دادن آن ساده‌تر انجام شود. برای جا‌بجایی پیانو، چند نفر که قدرت حمل آن را دارند، اطراف پیانو قرار می‌گیرند و آن را بلند می‌کنند. پیانو باید به قدری از زمین جدا شود که اطمینان حاصل شود هنگام حمل فشاری روی پایه‌ها وجود ندارد.

بسته به فاصله مورد نظر برای انتقال از روش‌های دیگری نیز استفاده می‌شود. بسته‌بندی و محافظت از سرپوش صفحه کلید و بدنه و تمام سطوح و نیز پتوکشی، نوارکشی و تسمه‌بندی در صورت نیاز انجام خواهد شد.

 

در زمان حمل پیانو این موارد را مد نظر داریم:

1.در ورودی خانه را اندازه‌ می‌گیریم و مطمئن می‌شویم حداقل در دو طرف در ورودی کمی فاصله اضافه است. اگر لازم شد لولاهای در را بیرون می‌آوریم.

2.سرپوش ردیف کلاویه‌ها را می‌بندیم و از آن محافظت خواهیم کرد.

3.در صورت لزوم با پوشاندن پیانو با پوشال‌های کاغذی فراوان از خرابی آن در هنگام عبور از درها و حمل به کامیون جلوگیری می‌کنیم.

4.برای خارج کردن پیانو از خانه و حمل به داخل کامیون بار از یک گردونه متحرک استفاده می‌کنیم.

5.ما مد نظر داریم که پیانو بسیار سنگین و شکننده است، به‌ویژه وقتی روی گردونه متحرک قرار دارد، در هنگام بلند کردن و حمل پیانو این نکته را در ذهن داریم.

6.نگران چرخ‌ها نباشید، بعد از بارگیری پیانو چرخ‌ها را قفل خواهیم کرد.

منبع : http://pianotransport.ir/

نکات مهم در حمل پیانو

 

%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%88
 

نکات مهم در حمل پیانو

کسانی که با انواع ساز موسیقی سر و کار دارند و نوازنده و هنرمند هستند می‌دانند که پیانو نسبت به دیگر سازها گران‌تر است. قطعاً حمل سازهای کوچک مانند گیتار یا سه تار به‌راحتی توسط صاحب ساز امکان‌پذیر است، اما برای پیانو داستان کمی پیچیده می‌شود.

تجربه نشان داده است که اگر پیانو در خانه دارید و قرار است آن را بنا به هر دلیلی جابجا کنید، بهتر است جابجایی پیانو خود را به افرادی که کار آن‌ها حمل بارهای معمولی است نسپارید و با پیانو خود مانند دیگر وسایل حجیم و سنگین خانه رفتار نکنید.

%d8%ad%d9%85%d9%84-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%88

برای حفظ امنیت بیشتر ساز پیانو، حمل پیانو باید توسط افراد باتجربه انجام شود. اگر مسئله فقط وزن آن باشد، تعدادی فرد قوی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. اما مهم است که بدانید، اهمیت حمل و نقل پیانو فقط به علت وزن آن نیست، بلکه شکل پیانو نیز باید در نظر گرفته شود.

برای مثال، شکل نامتقارن یک پیانوی افقی ایجاب می‌کند از تکنیک‌های ویژه‌ای برای حمل پیانو استفاده شود. حرکت و جابجایی پیانو به مهارت، صبر و بردباری نیاز دارد. به طور کلی، حمل پیانو باید به یک فرد باتجربه واگذار شود.

هنگام حمل پیانو ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد و هزینه‌های بالا و گاهی جبران‌ناپذیری را برای صاحب بی‌تجربه پیانو به بار بیاورد. صاحب پیانو مسئولیت‌های زیادی در جهت مراقبت از پیانو دارد. این کار زمان‌بر است و لازمه دانش خوب و ابزار مناسب و نفرات حمل‌کننده آموزش‌دیده و ماهر در بارگیری و تخلیه و نیز نیرومند است.

حمل پیانو فقط به معنای جابجایی آن از یک خانه به خانه دیگر نیست. ممکن است پیانو فقط درون همان اتاقی که قبلاً بوده است، جابجا شود. باز هم برای انجام آن به یک فرد ماهر و با تجربه در حمل نیاز است. حتی حرکت پیانو به طور ناشیانه به طول چند متر نیز می‌تواند به ساز آسیب برساند.

مهم‌ترین مسئله‌ای که هنگام حمل و نقل پیانو باید در نظر داشت، پایه‌های پیانو است، زیرا احتمال شکستن آن‌ها بسیار بالا است. ممکن است یکی از پایه‌ها به طور ناخواسته در جایی روی کف اتاق گیر کند و در اثر نیروی وارده بشکند.

کار تخصصی حمل پیانو در تهران را به متخصص آن واگذار کنید و این امر خطیر را با خیال راحت به ما بسپارید. شما می‌توانید با انتخاب گروه مناسب و متخصص این کار بنشینید و با خیال راحت از تماشای جابجایی پیانو مورد علاقه خود در امنیت کامل لذت ببرید.

صفحه قبل 1 صفحه بعد